popkorn nordic

POPKORN NORDIC var ”Jävla bra”

Næsten 100 danske og svenske acts ansøgte i efteråret 2018 om at deltage i konkurrencen POPKORN NORDIC 2019. I alt 20 svenske og 16 danske musikalske talenter dystede om æren. Indlagt i forløbet var både læringsforløb, coaching og en musikbrancheseminardag. Antallet af ansøgere, den efterfølgende undersøgelse af deltagertilfredsheden på seminardagen (100%) og 16 kvalitative interviews peger på, at konceptet rammer et konkret behov hos Kulturmetropolens musiktalenter.

Du kan læse hele evalueringen med anbefalinger til afholdelsen af en kommende POPKORN NORDIC her. Eller se filmen - >

POPKORN NORDIC 2019 - THE WHOLE STORY

Blandt anbefalingerne til afholdelsen af en kommende POPKORN NORDIC, er bla.:

- At udvide kapaciteten for deltagelsen af bands, så vi går fra 16 til 20 acts.

- At udvide samarbejdet i Kulturmetropolen med 3 spillesteder mere end i 2019, hvor de 4 spillesteder Tapperiet i Køge, Gimle i Roskilde, Richter i Køge og Kulturværftet i Helsingør lagde rammer og scener til konkurrencen.

- At rykke konkurrencen til efteråret, da der ikke er andre konkurrende initiativer på dette tidspunkt.

- At udvide læringsforløbet, gerne også til og i samarbejde med Sverige.

- At indlægge workshops i starten (kickoff event) og undervejs for deltagende acts eksempelvis omkring publikumstiltrækning og markedsføring.

 

Bag POPKORN NORDIC – samarbejdet står The Tivoli i Helsingborg, Studiefrämjandet, Kulturværftet Helsingør, Spillestedet Richter, Gimle, Tapperiet og Kulturmetropolens indsatser Musikmetropolen og Festival&Events.

 

 

 

 

 

 

Tags:

Katharina Raagaard september 19, 2019 02:40 pm
Ungekulturens Topmøde er evalueret med en række anbefalinger Music Maker Elite 2020