Om Kulturmetropolens persondatapolitik

 

Kulturmetropolens arbejder med at skabe flere og bedre kulturtilbud i hele kulturregionen. Kulturmetropolen bygger videre på den indsats og kommunikation der blev gennemført i KulturMetropolØresund og på den 10-årige vision, der er for kulturregionen og som blev formuleret for perioden 2012-2022.

 

Kulturmetropolen kommunikerer på kulturmetropolen.dk, via nyhedsbrev, på Facebook og Instagram. Her fortæller vi om de aktiviteter, der sker i kulturregionen og om alle de kulturtilbud der udvikles til glæde for borgerne i kulturregionen.

 

Hvad betyder det konkret i forhold til indsamling af persondata på vores platforme?

 

Kulturmetropolen.dk

På vores site bruger vi kun funktionscookies. Det vil sige, at vi bruger cookies der laver et check på om browseren har plugins til at vise indhold, og ikke andet. Med andre ord, så indhenter vi hverken persondata eller kører tracking på hvordan brugerne orienterer sig på sitet.
 

Nyhedsbrevet

Kulturmetropolen er dataansvarlig for nyhedsbrevet. Vi bruger de oplysninger, du har givet i formularen ved tilmelding til nyhedsbrevet. Informationerne bruger vi til at sende dig opdateringer på aktiviteter og kulturtilbud i Kulturmetropolen. Vi har en datadelings- og databehandlingsaftale med MailChimp, der har opdateret deres politikker efter den nye persondataforordning (GDRP).

 

Vi behandler dine oplysninger med fortrolighed. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på unsubscribe-linket i bunden af de e-mails, du modtager fra os. Derudover kan du altid vælge at få dine data slettet eller høre nærmere om vores praksis ved at kontakte os på 40984@ishoj.dk.

 

Sociale Medier

Kulturmetropolen er både på Facebook og på Instagram (som er en Facebook-virksomhed).

Facebook er i langt de fleste tilfælde både dataansvarlig og databehandler. FB overholder gældende EU-lovgivning om databeskyttelse og er ved at opdatere deres politiker med henblik på at overholde den generelle forordning om databeskyttelse. Du kan læse mere om undtagelserne og Facebooks politik her https://www.facebook.com/business/gdpr .

 

 

Om persondataforordningen

Forordningen trådte i kraft den 25. maj 2018. Forordningen har lagt op til mange spørgsmål og usikkerheder omkring fortolkninger af praksis. Blandt andet hvad forordningen har af betydning for virksomheder, der ikke har hjemsted i EU.

 

Vi følger derfor løbende med for at holde os opdateret på hvad forordningen betyder i praksis og for vores samarbejde med eksterne dataansvarlige og - behandlere.